Inlägget är skrivet i samarbete med AZ design
Två av mina bästa och närmaste vänner, Andreas och Peter, driver en verksamhet inom företagsevent och konferens där de anordnar aktiviteter för stora sällskap från olika företag, sällskap och organisationer. Riktigt cool och rolig business som jag ofta önskat att jag varit med och grundat MEN jag brukar jobba med dem och hjälpa till när de har behov av extra personal till ett event. Ett av de roligaste jobb jag får vara med på.
Det är mycket att bära, lyfta, sätta upp och bygga ihop. Krävs ofta att man är ett gäng för att få ihop ett event med många deltagare, oavsett vilken av deras konferensaktiviteter de anordnar.
En stor del är detta med företagsevent och konferenser är möbler till event och möbler till konferensverksamhet. Otroligt viktigt med möbler av kvalitet och med komfort för gästerna men som samtidigt är hållbara och slitstarka, och därmed tål mycket användning och även ihop och isärmontering många gånger om och om igen. Saker som inte alla möbler kan uppfylla. Och det har mina vänner med eventföretaget fått uppleva och det blivit en stor kostnad när de köpt möbler av sämre kvalitet som inte är anpassade för den typen av verksamhet. En läxa de fått lära sig.
Ett företag som säljer kvalitetsmöbler online med inriktning mot företag är AZ design. De tillverkar och säljer möbler med huvudsaklig inriktning business-to-business (B2B), detta sedan 2009, så de har lång erfarenhet av möbelbranschen. För de som vill se, känna och provsitta möbler kan göra det i deras showroom. De erbjuder även expressfrakt till företag som behöver möbler snabbt, vilket inte är så vanligt, då de ofta är väntetid för att få möblerna. Det är en väldigt stor fördel.